تطوّر الخلاف بين حسن شاكوش وزوجته مع أخذ ورد بين الطرفيْن!

تطوّر الخلاف بين حسن شاكوش وزوجته مع أخذ ورد بين الطرفيْن!

كان قد نشب خلاف حاد بين مغني المهرجانات المصري حسن شاكوش (صاحب أغنية بنت الجيران المعروفة باسم سكر محلي محطوط على كريمة) وزوجته ريم حيث تطورت إلى تحرير محاضر داخل أقسام الشرطة بالجيزة عقب طرد شاكوش زوجته، وسرقة المنقولات والإستيلاء على إيصال أمانة. وخلال اليوميْن الماضييْن تطوّر هذا الخلاف مع أخذ ورد بين الطرفيْن.

في التفاصيل، علّق شاكوش على المعلومات التي انتشرت حول سبب الخلاف حينما قيل أنه اكتشف أنّ زوجته أخفت عليه أمر زواجها من رجل آخر قبله، فكتب حسن عبر فيسبوك:"يمكن القصة دايماً ناقصة، والبيوت فيها أسرار، واحنا بنخاف على بنات الناس واتربينا على كده"، وأضاف "دي لسه مراتي، ميصحش اتكلم عنها حتى لو حصل إيه". واعتبر شاكوش أنه من الأفضل التزام "نعمة السكوت والعقل وقت المشكلة".

بدورها علّقت زوجته على هذه الأنباء عبر الخاصية القصصية على انستغرام كاتبة: "أنا مصر كلها كانت عارفة إني متجوزة وعارفة ليه انفصلت بس أنت اللي حبيت تداري على الموضوع علشان البنات اللي كنت مواعدها بالجواز وقلت لهم أمي عايزة بنت تكون أول مرة تتجوز".
وكتبت في منشور آخر: "أنا لحد دلوقتي متكلمتش ولا عبت ولا قولت إيه السبب علشان دي أعراض لكن تروح تتفق مع طليقي يطلع يتكلم وأنت عارف إني رافعة عليه قواضي ومخدتش حقوقي منه لحد دلوقتي فروحت تتفق معاه عيب عليك".
واستكملت: "عيب تجيب واحد أبويا فاتحله مشروع ومعايا كل وصولات الأمانة ومع ذلك محبستوش وأنا قبل ما أتجوزك عملت كل تحاليل اللي تثبت ده ف شغل رخيص قوي يا حسن بتتحامى في واحد .. زي ده".
في ذات السياق، قال طارق السيد، والد ريم زوجة شاكوش عبر برنامج "الحكاية" على شاشة MBC مصر إن المشكلات التي نشبت بين ابنته وشاكوش ترجع إلى اختلاف وجهات نظر وأسلوب الحياة والطباع. وروى أنّ ابنته رفضت الوضع الذي رأته في المنزل، ما اضطر شاكوش إلى إخراجها منه وأخذ كل مستحقاتها الشرعية من الذهب والقائمة.